Wednesday, June 6, 2018

Nenda

Assalamualaikum...

Nendaku a.k.a tokwan. The only one nenek yang erah ada. Tokwan dan tokki belah abah dh lama takde, belah mama pulak tahun lepas tokki kembali ke rahmatullah. Maka yang masih ada hanya tokwan lah sèorang.

Sekarang tokwan banyak tinggal dengan family erah, rumah anak2 lain dia taknak duduk pun. Dia kata susah nak gi toilèt semua, lepastu ramai orang pulak ngan cicit2 segala. Haa rumah èrah takde orang pun plus toilet dalam bilik jadi senang untuk dia gi mari gi mari. Tapi yang utamanya tu alasan dia je pon sebab dia dari dulu memang dah terbiasa dengan rumah erah. Maklumlah mama anak bongsu dan mama memang layan tokwan dengan baik. Bab makan minum segala dah tersedia tu yang dia suka. Rumah orang lain kata dia susah anak2 ramai padan berebut je. Haha ada2 je kan tokwan ni. Kitorang tak kisah pon sebab tokwan je yang kita ada.
Tokwan di usia 80 ++ ikut ic. Tapi dari cerita dia tu umur agak2 je maklumlah dulu dah besar panjang baru daftar semua kan. Maybe lagi tua kan. Kuat dan gagah lagi orangnya. Pagi2 balik rumah dia kemas2 buat kerja rumah lepastu datang balik rumah erah. Tiap2 hari ada je kerja di nak buat. Orang tua kan rajin sangat2.  Semoga Allah berikan umur yang panjang, kesihatan yang baik untuk nendaku nan seorang ini. Amin

No comments:

Post a Comment

Thanks for Comment