Sunday, December 30, 2012

Kenapa Aku?

Aku bukanlah seperti orang lain. 
Aku sendiri tak pernah faham dengan diri aku, lagikan orang lain nak memahami diri aku. 
Mungkin sebab tu aku lebih suka menyendiri dari bergaul. 
Ya, dulu aku suka berkawan. 
Dulu aku senang untuk berkawan dengan siapa pun, malahan pertama kali jumpa pun dah macam bertahun kenal. 
Kini tak lagi.
Aku lebih suka senyap, menyepi dari nak masuk campur hal orang. 
Aku tak kisah pun orang peduli or tak pasal aku. 
Aku lagi suka orang tak tahu apa pun pasal aku.
Malam ni, aku sedih. 
Sedih sangat. 
Aku menangis.
Aku seorang yang mudah menangis.
Aku tak pandai untuk menahan perasaaan. 
Aku baru dapat tahu something tadi. 
Aku tak tahu nak kata apa, cuma aku boleh nangis dan nangis je sekarang. 
Selalu ada perkara buruk yang berlaku , kadang-kadang aku pun dah tak sanggup nak hadapi. 
Aku dah penat. Sakit dan bermacam lagi. 
Orang selalu tengok aku di luar gembira. 
Ya, aku kalau boleh tak nak orang tahu penderitaan aku. 
Cukup aku saja yang rasa. 
Kesakitan yang aku harus tanggung. 
Pada yang tak puas hati, 
pada yang hasad pendengki, 
pada yang busuk hati 
mungkin sekarang kamu puas buat orang camni, tapi ketahuilah kamu pengecut. 
Pengecut kerana tak berani berdepan dan sanggup guna cara kotor untuk musnahkan hidup orang. 
Aku dah penat.
Aku dah letih.
Tolong jangan apa-apa kan aku lagi.

No comments:

Post a Comment

Thanks for Comment