Wednesday, January 16, 2013

Teman Tokki ke Klinik Pakar Kemaman

Assalamualaikum

Hari ini baru aku keluar rumah. Jarang-jarang aku keluar rumah dari pagi sebab mama dan abah kerja. Disebabkan tokki ada appointment dekat hospital jadi kena lah hantar dan teman dia. Kebetulan mama pun tak kerja hari ni jadi mama pun ikut sekali pergi bandar. Mulanya tokwan dan tokki nak pergi sekali dengan kitorang tapi G-g dan hantar dulu so aku ambil nanti lah bila dah siap semua. 


Aku keluar lambat sikit sebab tokwan dan tokki dah pergi dulu kan. Jadi abah dan mama ajak breakfast dulu. Kami breakfast dekat dengan Masjid Sultan Ahmad. Kedai yang jual roti tempayan. Sedap wa cakap lu.
 Nasi dagang aku
 Roti tempayan
 Kari ayam. Sedap
 Kuih Kayu Kamat dan Cek Mek Comel
  Terliur tak?
 My daddy
 Gulp
 My mommy..Gambar aku biasalah takder. Hahak

Ok, sudah makan kami pun ke hospital. Time tu dalam pukul 10 lebih baru, Tokwan dengan tokki tak siap lagi so aku dengan mama tunggu dekat luar klinik. Dah siap tu kene tunggu abah pulak ambil kitorang.
  Tongkat tokki. Tokki tak kuat dah nak jalan
 Time ni tunggu mama dan tokwan ambil ubat dekat farmasi
  Bosan menunggu.
  Tokki aku.
 Suasana tempat menunggu di Hospital Kemaman
 Laluan hospital

 Abah dah sampai . Masa tu dah pukul 11 lebih jadi eloklah makan tengahari pulak. Pergi makan dekat gerai-gerai dekat pasar tu sebab mama nak tapau nasi ayam untuk Najwa
  Tokki taknak makan nasi berlauk jadi dia makan nasi dagang
 Tokwan pun sama dia makan kuih jer. Dia beli lauk udang dan ikan sebab katanya dia dah masak nasi kat rumah.
 ABC
Dan Nasi Ayam untuk aku. 

Lepas makan, pergi Nirwana dan Sunway kejap beli barang-barang. Sampai rumah time tu pukul 1.10 petang. Ingat nak ambil Najwa dan Nana sekali tapi dorang tak keluar lagi jadi balik rumah dulu

No comments:

Post a Comment

Thanks for Comment