Tuesday, January 10, 2012

Handmade Vanilla Cupcake for my sweet 23-birthday...

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Dalam entry ini, aku ada bagitahu yang aku ada buat kek kan..ingat nak buat kek bulat besar itu aja sebab malas nak buat kek-kek cawan ni..Tapi budak-budak ni duk request nak cupcake..Layankan aja lah...Lagipun memang nak bagi budak-budak pun makan..=)

Aku tak pernah pun buat kek-kek ni, jadi My Resipi  dipilih menjadi assistant aku ..Boleh klik kalau nak tahu resepi.. My resepi memang banyak membantu aku ..yang tak pandai masak pun boleh jadi pandai..tapi wajib kena selalu praktis di dapur lah kan..

Ok, aku buat perisa vanila sebab takut nak buat perisa chocolate..1st ever try kan..takut tak menjadi ..

Before masuk dalam oven.. 

Gambar ni time dalam oven..Keluarkan kejap coz semuanya sibuk asyik nak tengok-tengok jer..Last-last yang dah siap bake tak ingat nak snap..

 Nak tengok hasilnya camana..

Tadaa

Kek chocolate kat tengah itu beli kat kedai...Comot sangat aku deco..

From other side..Aising aku tu tak menjadi sangat kerana aku terlebih butter..Sebab tu nampak macam lembik dan berminyak sikit.

That's all..

2nd try aku buat aku chocolate moist ..Will update soon..

4 comments:

  1. Adik, pandainya buat kek. KC tak pandai langsung. segan kat adik. BTW dik, gambar rose kat header blog tu cantek sgt.

    ReplyDelete
  2. tq kak..xla pndai juz ikut resipi je kak..gmbr rose 2 sy xingt sy amik dr mana..sbnrnye 2 gmbr kek yg ada bunga2 ros..sy suka simpan gmbr2 kek yg cntik..:)

    ReplyDelete
  3. pandainya buat kek... menarik giler tgok.... akak x pandai sgt kek2 ni... tpi suka tgok org buat... kreatif!

    ReplyDelete
  4. sy pon cm2 gak dlu kak..suka sgt tgok org bt..asyik beli je..jd kali ni terajin nak bt..lps da buat ,rasa rjin nak bt lagi..

    ReplyDelete

Thanks for Comment