Monday, January 2, 2012

The Cuppies...Lovely

Assalamualaikum...


Comeyy takk...??? biasa orang-orang belah Terengganu ni panggil comel untuk menandakan something itu cantik dan lawa...Cupcake kat atas ini cupcake yang aku jual time kerja dekat kedai kek tahun lepas...Tapi bukan aku yang buat, aku hanyalah cashier sahaja..Sedap...tapi aku tidak berpeluang untuk belajar membuat kek ini disebabkan kedai kek ini ada 2 cawangan dekat Kemaman. Yang pertama, kedai yang bersama dengan tempat membuat kek. Maknanya, tempat menjual dan membuat di bawah satu bumbung yang sama..Manakala yang kedua pula hanya tempat penjualan sahaja yang mana aku ditempatkan di situ.


Selain itu, kekangan masa yang singkat sewaktu cuti semester setahun yang lepas itu tidak membenarkan aku untuk belajar membuat kek..Actually, my bos yang juga tokey kedai adalah chef yang agak famous juga bcoz muka dia selalu masuk majalah especially cooking magazine lah..but, i don't want  to mention his name..nanti lagi famous..bujang trang tang tang lagi tu....He always buat class untuk membuat kek khususnya but he also good in others masakan, not only specialized in cake..Like kuih muih, western food and others. 
Lagi best, the fee is very2 cheap. Korang takkan jumpa harga rm20-rm50 untuk kelas membuat kek kat mana-mana pun...

 Aku hanya cuti hari jumaat dan selalu dia buat class hari sabtu.. bila aku nak pergi belajar nya kan..??? Jadi, perasaan nak belajar membuat kek itu macam bertahun jugak aku pendam..Dan akhirnya  aku try and error do my homemade cake using recipe from internet..Aku rajin nak buat sebab it's my birthday time itu..Uwaa..aku baru je masuk 23 tahun 6 days ago, and now i'm 24..Oheii, itu sangat tidak best...
Get ready, aku juga nak tunjuk aku punya skill memasak juga..hahaha..Ok, its not a joke ya kerana aku telah berjaya...berjaya membuatnya.. Itu adalah my first try jadi tahap kesedapannya tentulah tidak menyamai kek-kek yang ada dekat bakery...Pasal ini nanti aku cerita panjang lebar ye..Sebabnya aku nak letak picture kek yang aku buat tapi cable connection hilang..jadi, latest picture semua tidak dapat ditransfer..sob sob sob..

1 comment:

Thanks for Comment