Thursday, September 6, 2012

Begini Ya Kucing Harimau Hutan, Tapi Sayang Sudah Mati

Assalamualaikum

Kucing Hutan yang bulu kulitnya seakan-akan kulit harimau bintang ini dah mati 2 hari yang lepas. Maybe persekitaran tidak sesuai. Tak sempat i nak up gambar-gambar ganas kucing harimau ni, dia dah pergi meninggalkan kami semua. Tapi sehari sebelum dia mati, i sempatlah snap gambar dia beberapa keping. Macam ada petanda pulak kan sebab selama dibela itu kali pertama i snap gambar kucing harimau ni.
 Moyok jer makan pun tak nak. Agaknya persekitaran yang tak bebas menjadi puncanya. 
 Masa i nak snap picture, cuba tengok aksi ganas muka dia. Kucing ni garang. Janganlah sesekali hulurkan tangan takut nanti kena gigit. Makanan dia pun just daging ayam mentah macam harimau betul kan.
 Marah betul dia. Ini sehari sebelum dia mati
Tak ada teman untuk bermain. Mati kebosanan pun mungkin. Hehe.!
Adik Arissa yang sempat duduk dalam sangkar kucing ni sebelum kucing ni sampai. Jangka hayat belaan 
hanya 10 hari bermula 26 Ogos sehingga  4 September 2012.

Sedih jugak. Biasa budak-budak tiap-tiap petang datang tengok dekat rumah pak saudara. Tak apalah masih ada burung-burung dan arnab yang comel. Nanti kalau ada masa i tunjuk ok. Tak boleh janji takut i termiss.

10 comments:

  1. tmpt sy keja dulu ada bela kucing ni..dua kali juga dpt kucing ni..yg 1st lama juga dia hidup..manja macam kucing..lepas tu mati sebab anjing p gigit..kali kedua tak sampai sebulan dia mati..sbb makan over sangat..masih baby lg kuat makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesiannya smpai kena gigit d anjing..itula kucing ni pun sekejap je

      Delete
  2. comel..tapi garang, takut nur tgk..
    nak buat mcm mana errah, ALLAH lebih memahami diakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah nur..kejut jgk tba2 budak2 ni cakap kucing da mati

      Delete
  3. uiihh..garang yer..takutlah..tapi comel...

    ReplyDelete
  4. baru beli ek dah mati? mahal ka??

    ReplyDelete
  5. eh, camne boleh dapat kucing hutan ni?? sekali tengok macam adik beradik harimau bintang da..

    ReplyDelete
  6. nampak muka pun macam farang je tu.. takut pulak nak dekat

    ReplyDelete
  7. sayangnya..nampak macam sihat aje..

    ReplyDelete
  8. boleh masuk lokap weiiii.... kucing ni terlindungg

    ReplyDelete

Thanks for Comment