Friday, August 3, 2012

Juadah Berbuka Puasa 12 Ramadhan

Assalamualaikum

Hari-hari jangan lupa ya akan sentiasa ada segmen makan-makan bersama i. huhu. Makan-makan jer tau kan. Dah itu jer yang dapat i kongsi, so kongsi lah kan. Mana tahu nanti korang tengok lauk i ni, tergerak hati korang nak masak kan. 

Hari ke-12, tak banyak sangat lauk pauk sebab abah sorang jer yang makan nasi
 Lauk utama, Ketupat Sotong..Dap dap
 Kari Ikan Kembung
 Ikan Panggang yang sedap dicicah budu
 Haa..lauk tak banyak sebab lagi 4 orang makan Mee Goreng jer. Mee Goreng simple just letak kerang dan sosej. 
Lagi sedap dimakan bersama Keropok Ikan Made in Terengganu kiter.
 Satar Ikan. Kali ni family i terkena dengan peniaga bazar yang tak beretika. Agak-agaklah nak jual yang recycle punya. Basi dah, lembik-lembik siap ada lalat punya t***..Eeeiii, pengotor..!
Manisan Taufu Fa. 
 Juga penghabisan Agar-Agar Buih Berkuah ni. 
Minuman berbuka pulak minum air gas/berkarbonat kali ni. Terkejut perut tau.huhu. Ini sebab malas nak buat air punya pasal. Beli Air Root Beer Frost dan Ais Krim Butterscotch. I geram betul setiap kali nak ais krim vanila mesti tak ada.

Sekian sahaja cerita makan-makan bila azan berkumandang pada hari ke 12 Ramadhan

Thanks for reading this entry...!

10 comments:

  1. sronoknyaa..rase rumah bos mmg cdp2 mknnye sume..wah pndi msak nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahak..bos jadi assistant je ain..

      Delete
  2. ish ish...jahat betul org yg jual satar ikan tu..tak baik tak berkat kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ermm..sedih ada lgi org macam tu..dah la bulan ramadhan mmg xberkat la duit yg dorang dpt tu

      Delete
  3. agar2 brkuah tu sedapnya.....huhuhuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. off course sedap..air tangan i ni

      Delete
  4. waahh..akhirnya, dpt jugak ye mkn ketupat sotong tu. kih2. Tengok satar tu terliur pulak. Klu pergi Terengganu, mesti akan berhenti tepi jln beli satar. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama xmakan ketupat sotong ni..satar mmg sedap, tp kali ni terkena la plak

      Delete
  5. alahai..sayangnya satar tu.. kenapalah peniaga ni amik lewa je kan..
    kira nk untung jeee..xbaik betullah...!

    apapun, air tu mmg nmpk mgancam...skrang ni musim panas o.. mmg bila berbuka bergelas2 air diminum..tp still xpuas lagi..ihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. air mmg da best..sedapnya macam kat a&w la plak..haha

      Delete

Thanks for Comment