Sunday, August 12, 2012

Puasa Hari ke-17 : Tumis Ikan Sardin, Sayur Kailan Campur, dan Murtabak Gemilang

Assalamualaikum

Menu berbuka puasa hari 17 Ramadhan, masak simple-simple jer. Menu ringkas yang cukup auuummm..
 Ikan Sardin Tumis. Lama tak makan, sedap pulak bila dah pekena.
 Sayur Kailan Campur. Letak Isi Ayam sikit 
 Telur Dadar. Gandingan serasi dengan Ikan Sardin. Palukk habis.!
 Ikan Cencaru dan Ikan Kembung Panggang
 Sup Suhun nenek i kasi. Time ni kan i berpantang, i just makan lauk ni jer. Kesian kan
 Ikan keli goreng dan Ikan Keli berlada
 Ulam-ulaman. Ulam Raja dan Petai
 3 biji Murtabak Gemilang. Sedapnya.!
 Pemanis mulut ialah Kuih Sekaya. I tak dapat makan ni kan pantang tak boleh makan telur. 
Air Soya oh Air Soya. Bagaimana i nak suka minum air lain? Air ni je tekak boleh terima walau hari-hari.

Ok, tu jer menu kami sekeluarga berbuka puasa. :)

11 comments:

  1. adoiyai.. ikan keli tu.. sungguh menyelerakan...

    ReplyDelete
  2. makanan wajib bulan puasa....SARDIN....hehehe

    ReplyDelete
  3. pergghhh... terliur gua... ahakz...

    ReplyDelete
  4. sedapnye... salam ramadhan dan salam perkenalan... :D

    ReplyDelete
  5. Perggh tercabar puasa saya bila tenguk makanan....

    ReplyDelete
  6. sedap2nyer... sape masok ni???/ hehe

    raya nikt ambik gambor same pastu wak msuk dlm blog eyh...

    ReplyDelete
  7. ya Allah.. sedapnyeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  8. sedap2nya..terliur dah ni errahh...hhihihihi

    ReplyDelete

Thanks for Comment