Friday, August 3, 2012

Warna Warni Agar-Agar Kering Aidilfitri

Assalamualaikum

Apa persiapan raya korang? I ni belum beli satu hape pun lagi. Next week kot, minggu ni rasanya nak siap-siapkan rumah dulu. Kat bawah ni salah satu persiapan kuih muih raya kitorang.Agar-agar kering tradisional.
 Ini belum kering lagi. Baru nak jemur tengah panas, tapi cuaca nampak mendung
 Buat banyak ni jer. Korang pernah makan agar-agar kering?
 3 warna sahaja. Merah, hijau dan putih.
Pandai pulak si cinonet Arissa buat gaya camni. Dia balik kampung semalam, sunyi lah rumah i.

Thanks for reading this entry...!

10 comments:

  1. wah menarek nyew agar2 tu kalerpol.suek tgok la

    ReplyDelete
    Replies
    1. saja bt kalerpol bg menarik sikit.hihi

      Delete
  2. Replies
    1. yaka ahmad..tapi errah lak xsuka..cuma fmily yg lain suka

      Delete
  3. cantiknya..! nur baru pelan nak buat agar kering ni.
    tapi xtahu resepi.nak godek2 google jap..hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. sng je cik nur..just kena tambah gula batu bru cpt kering..

      Delete
  4. salam ramadhan sis =)

    oh kite x penah rasa agar agar kering. 1st time dengar. huhu. tp nampak mcm menarik je.

    singgah sini and follow

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ramadhan too...aah, ini kuih tradisional ni..jrg2 dgr..biasa org kg je bt

      Delete
  5. dah lama x jupe agar2 kering..ms zaman kecik2 jiran selalu buat bila nak dkt raya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah..samala..rsanya da brtahun ma xbt, tpi tahun ni terajin buat

      Delete

Thanks for Comment