Wednesday, July 25, 2012

D.I.Y : Bunga Ros dari Kertas

Assalamualaikum

Cara mudah membuat bunga ros menggunakan kertas. Senang sahaja siapa-siapa pun boleh buat nih. I pun nak buat ni nanti . Saja-saja projek mencantikkan sudut-sudut di rumah. Lagi-lagi nak dekat raya kan, habis lah sudut ni sudut tu penuh dengan bunga. Yang tengah mencari idea nak deko cantik-cantik tapi bajet kurang bolehlah tengok tutorial dekat atas ni. Budak tadika pun boleh buat ni, takkan kita yang dah besar tak dapat buat kan. Tinggal rajin dan malas jer. Guna kertas terpakai pon boleh. Mana-mana buku tak guna, majalah tak guna tu, boleh jer nak gunting buat bunga ros ni. Tak perlu keluar modal banyak pun kalau guna idea macam ni. Betul tak?

Thanks for reading this entry...!

13 comments:

  1. ermmm... guna kertas tisu boley?/ahakz... nice...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kertas tisu boleh tapi kena buat pattern lain la..hehe

      Delete
  2. kalau dah tak mau nanti..tak la sayang nak buang kan..sbb murah bajetnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah..benda2 ni kadang bermusim jgk..tahun 2012 ni glamour dengan barang2 d.i.y...

      Delete
  3. sangat lah kiut. nak buat centerpiece lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je zila..mesti cantik nanti..

      Delete
  4. Replies
    1. yerp..memang cantik kan..senag je pon nak buat

      Delete
  5. waahh..boleh buat ni nanti.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. buatlah cik nur..nak raya ni rumah nak melawa..hehe

      Delete
  6. Wahh cantik! Nampak senang je nak buat..

    ReplyDelete

Thanks for Comment