Thursday, July 19, 2012

Mee Rebus Terengganu

Assalamualaikum

Mee rebus ni permintaan dari atuk i setelah dia sedar dari koma dan boleh dipindahkan ke wad biasa. Dah boleh makan kan so macam-macam la permintaannya.Dia hanya request mee rebus. Agaknya dah lama sangat kot tak makan tu mengidam lebih.
 Mee rebus Terengganu.Mula-mula kami ingat nak beli siap jer dekat kedai, tapi memandangkan dekat rumah dah ada bahan-bahan nak buat Mee Rebus Terengganu ni jadi buat sendiri la..Mama i yang buat ni.Memang kegemaran i sejak kecil lagi
 Rupa Mee Rebus Terengganu tak sama macam tempat lain. Ia seakan mee sup. Biasanya kami menggunakan mee minyak tu bukan seperti mi lidi di atas. Kerja on the spot guna saja bahan yang ada..:p
Sepatutnya boleh lagi nak tambahkan sayur-sayuran semua tu tapi dekat rumah i just ada sawi.So sawi sajalah yang menjadi penyeri. Nak lagi sedap dan pedas boleh tambahkan sos cili.Nyum nyum..Bertambah-tambah i makan.

Selamat menikmati makanan tengahari korang...Ehhh, makan apa tu???

Thanks for reading this entry...!

12 comments:

  1. wah!!! nampak macam sedap jerk..yummy

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya pun semestinya sedap...nyum nyum

      Delete
  2. err~ tu la. mula2 pelik jugak masa ckp tu mee rebus sbb nampak mcm mee sup. hehe. mmg feberet Hana la kalau benda2 kuah mcm sup & seangkatan dgn nye. Dpt pulak mkn dgn cili api. fuhh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..mee rebus trgnu mmg macam ni tak sama macam negeri lain kuah warna coklat tu..

      Delete
  3. Errah..apakah..!
    berkeroncong perut cik nur masuk sini..!
    saja tauuu..! meh cepat pos ke perakkk...hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..memang saja pun ni ha..kan time lunch semua tgu nak makan..kekeke

      Delete
  4. Replies
    1. sudah semestinya sedap shingga menghirup kuah...agagaga

      Delete
  5. waaaa sedapnyer.. dah lama x makan nih...

    ReplyDelete
  6. leleh ayaq liur..wat lapar balik nih!!owhhh,,nak!!! ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..leleh ek..meh nk lap..kekeke

      Delete

Thanks for Comment