Sunday, July 29, 2012

Roti Sosej Berkeju

Assalamualaikum

Semalam lepas balik dari shopping, i tertidur dekat bawah. Tanpa naik dekat bilik, i tidur nyenyak sampai termimpi-mimpi nak makan roti sosej. Selalu i beli dekat kedai kek dan roti harga lebih kurang RM1.80-RM2.20. Tapi terlajak tidur sampai pukul 5.30 petang camtu baru i bangun malas nak bergerak dah.
Nasib dekat rumah semua bahan-bahan nak buat roti sosej ada. Cuma i guna Roti Gardenia jer, tak reti la nak buat roti lembut macam dekat bakery tu.hehe
 Roti, sosej dan keju ni i bakar dalam oven bagi cheese tu cair dan meleleh. Tapi kedekut kan i letak cheese, 1 slice je i letak padahal banyak lagi ada. Testing dulu sayang.haha
 Lepas tu salutlah roti sosej tadi dengan sos dan mayonis.
 Punyalah banyak i letak kan. Biasalah puasa nafsu melebih-lebih sampai tak reti nak bajet
I buat guna 4 keping roti , 2 ketul sosej (potong kecil-kecil), 1 slice cheese, sedikit sos cili dan juga mayonis. Siap dan boleh dihidangkan sebelum dan selepas berbuka.Nyum nyum...!

Thanks for reading this entry..!

4 comments:

  1. senang gak nak buat benda alah ni kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang je..letak2 semua n then bakar

      Delete
  2. sedapnyaaa..! bila buat sendiri..kos jimat dan tak kedekut awas2..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi jimat bt sendiri..kalau yang kecik pun dah 2 rgt lau bt sendiri untung skit..leh makan banyak..hehe

      Delete

Thanks for Comment