Saturday, July 21, 2012

Puteri Mandi Selera Melayu. Sedapnya..!

Assalamualaikum

Kuih puteri mandi homemade dah siap...Yeay. Kuih puteri mandi ni lebih kurang dengan kuih onde-onde jer cuma bezanya kuih onde-onde (gula melaka) ada manisan di dalam. Manakala kuih puteri mandi ni kita gaulkan bersama inti kelapa parut yang dah dimasak bersama manisan(gula melaka)
Panas lagi di dalam kuali
The steps. Bulat kecil bulat besar. Main gentel jer ni, saiz pun kecik besar. Tak apa bukan nak jual pun kan. hehe.=)
 Ini untuk jiran.  Hidup berjiran kenalah saling memberi.
Lamanya tak makan. Puteri mandi yang berwarna putih. Nak letak pewarna pun boleh biasanya orang akan buat warna hijau.

Apa menu pembuka selera korang untuk berbuka nanti..? Mesti sedap-sedap kan.

Thanks for reading this entry...!

10 comments:

  1. pertama kali nur tgk puteri mandi ni..
    selalu berendam tu kan.. :)

    tapi yg ni nmpk sedap gak..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke..agaknya puteri mndi popular dkt blh pntai timur je kot..hehe..

      Delete
  2. Replies
    1. boleh cari di bazar ramadhan..huhu

      Delete
  3. Replies
    1. amat sodap..bulan poes je rajin buat..setahun sekali dpt merasa mmg la sodap.hehe

      Delete
  4. bestnye..
    tadi cari kt bazar tak jmpe :)

    ReplyDelete

Thanks for Comment